Belangrijk: Op dit moment zijn de meeste maatregelen komen te vervallen. Wel vragen wij u nog om online uw tickets te kopen. Klikt u voor meer informatie en tickets op één van onderstaande knoppen:
Maatregelen Tickets kopen →

  1. Home
  2. Bezoekersinfo
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Zijn honden en andere huisdieren toegestaan?

    Ter bescherming van de dieren in Berkenhof Tropical Zoo kunnen honden/huisdieren niet worden toegelaten. De redenen hiervan zijn o.a. dat onze dieren mogelijk schrikreacties vertonen bij het waarnemen van (huis)dieren en we mogelijke verspreiding van ziekten waartegen onze dieren niet bestand zijn, willen voorkomen. Voor assistentiehonden is er een uitzondering. Een speciaal assistentiehond-hesje is verplicht bij de hond. Het is verplicht om de hond vlak van tevoren uit te laten om te voorkomen dat de hond in Berkenhof Tropical Zoo zijn behoefte doet. In geval van nood kan de grote boodschap met eigen hondenzakjes opgeruimd worden.

  • Is het verplicht om online tickets te kopen?

    Wij adviseren om uw tickets online te kopen. Zo bent u altijd verzekerd van toegang tot ons park. Op drukke dagen kan het namelijk voorkomen dat het maximale bezoekersaantal is bereikt waardoor wij geen tickets meer aan de deur kunnen verkopen. Het online aankopen van tickets is dus niet verplicht, maar het helpt ons wel om een betere spreiding te waarborgen en daarmee het bezoek voor iedereen zo aangenaam mogelijk te laten verlopen.
    Klik hier om uw tickets met aankomsttijd te bestellen.

  • Zit aan mijn aankomsttijd ook een maximale bezoekduur gekoppeld?

    Bij het aanschaffen van een ticket dient u een datum en aankomsttijd te selecteren. Wij vragen om deze aankomsttijd te respecteren. Er geldt geen limiet voor uw bezoekduur.

  • Wanneer zijn Ticketveiling en Tripper tickets te verzilveren?

    Ticketveiling en Tripper tickets zijn uitsluitend te verzilveren buitenom feestdagen en schoolvakanties (voor alle regio’s). Wij vragen u om de gewenste dag van uw bezoek te reserveren via onze reserveringsmodule.

  • Moet ik mijn e-ticket uitprinten?

    Nee, e-tickets hoeven niet geprint te worden. E-tickets kunnen ook op een smartphone/tablet gescand worden. De barcode of QR code moet duidelijk zichtbaar zijn voor de kassamedewerker om het ticket te kunnen scannen. Barsten in het beeldscherm van uw telefoon kunnen er mogelijk voor zorgen dat we uw ticket niet kunnen scannen.

  • Waar kan ik een jaarabonnement aanschaffen?

    Abonnementen kunt u eenvoudig online bestellen of bij onze receptiebalie aanschaffen. Klik hier voor de webshop.

  • Hoe lang is een jaarabonnement geldig?

    Een jaarabonnement is één jaar geldig na de datum van aanschaf.

  • Kan ik een jaarabonnement samen met het gezin, familie, vrienden of bekenden gebruiken?

    De abonnementen van Berkenhof Tropical Zoo zijn persoonsgebonden en dus niet overdraagbaar. Op elk pasje staat een foto van de abonnementhouder.

  • Moet een jaarabonnement houder zijn/haar bezoek vooraf reserveren?

    Jaarkaarthouders kunnen zonder reservering ons park bezoeken. Bij de entree van het park wordt de jaarkaart gescand. Wil je iemand meenemen zonder jaarkaart? Reserveer dan via onze webshop een bezoekmoment voor uw gast(en).

  • Is er een oplaadpunt voor elektrische auto's of fietsen?

    Wij beschikken over een laadpaal waaraan twee elektrische auto’s gelijktijdig kunnen opladen. De paal bevind zich aan het begin van de grote parkeerplaats achter ons park (volg de blauwe P’s). Elektrische fietsen kunnen worden opgeladen op het plein links voor onze hoofdingang.

  • Is het park rolstoel/scootmobiel vriendelijk?

    Ons park is vrijwel volledig rolstoelvriendelijk. Ook beschikken wij over een ruim minder validen toilet. Indien gewenst kunt u kosteloos een rolstoel lenen. Met een klein model scootmobiel is ons park prima toegankelijk. Grotere modellen kunnen hier en daar wat lastig draaien.

  • Is Berkenhof Tropical Zoo geheel overdekt?

    Het grootste deel van ons park is overdekt (de Tropische tuin, Natuurklas, Fossielenmijn, Dino expo, Natuurzolder en Kidsjungle). Bij mooi weer kunt u zich ook lekker buiten vermaken. Hier vindt u namelijk de Spettertuin, het Buitenspeelbos, het schat zoeken en de Adventure Minigolf. Het is dus zowel bij mooi als slecht weer heerlijk toeven bij Berkenhof Tropical Zoo. Klik voor meer informatie over onze attracties gerust eens hier.

  • Waar kan ik een plattegrond vinden?

    Bij de ingang van het park hangt een paneel met daarop onze plattegrond met looproute (rode pijlen). Op deze plattegrond staat ook een QR code. Door deze te scannen opent de plattegrond op uw mobiele telefoon. De plattegrond alvast bekijken kan via deze link.

  • Mag er bij Berkenhof Tropical Zoo gerookt worden?

    Doordat ons park vrijwel volledig overdekt is, kan er op de meeste plekken niet worden gerookt. Wij vragen u te roken bij de ‘peukenzuilen’. Deze kunt u vinden net buiten de Kidsjungle, bij de Spettertuin, op het terras van ons restaurant en voor de hoofdingang. Wilt u in verband met de vele spelende kindjes a.u.b. uw peuken niet op andere plekken achterlaten?

  • Waar kunnen we iets eten of drinken?

    Het hoofdrestaurant van Berkenhof Tropical Zoo is altijd geopend gedurende onze attractie openingstijden. Op drukke dagen openen wij een extra horeca punt in de Kidsjungle. Meer informatie kunt u hier vinden

  • Is het toegestaan om zelf meegebrachte eet- of drinkwaren te nuttigen?

    Het is niet toegestaan om zelf meegebrachte eet- en drinkwaren te nuttigen in ons park.
    Voor de hoofdingang staan enkele picknicktafels waar dit wel is toegestaan.

  • Wat zijn de openingstijden van het restaurant?

    Ons restaurant is gelijktijdig geopend met onze attractie. Actuele openingstijden vindt u hier. Voor groepen vanaf 20 personen zijn wij ook buitenom attractie openingsuren geopend. Meer informatie over onze groepsarrangementen vindt u hier.

  • Als ik alleen iets wil eten of drinken in het restaurant, moet ik dan entree betalen?

    Ons restaurant en tuinterras zijn gratis toegankelijk. Voor de rest van ons park is een geldig entreebewijs nodig.

  • Serveren jullie ook glutenvrije en/of lactosevrije gerechten?

    Ja, wij serveren meerdere gluten/lactose vrije gerechten. Vraag gerust naar de allergenen menukaart in één van onze eetgelegenheden.

  • Waar kan ik parkeren en wat zijn de kosten hiervan?

    Berkenhof Tropical Zoo beschikt over een ruim eigen parkeerterrein. Parkeren op ons terrein is helemaal gratis.

  • Hoe kan ik Berkenhof Tropical Zoo bereiken met het openbaar vervoer?

    Het openbaar vervoer richting ons park is niet heel royaal te noemen.
    Het dichtstbijzijnde treinstation is Station Goes. Vanuit daar kunt u verder met de bus richting bushalte Langeweegje/SGB station. Voor meer informatie kunt u terecht op de reisplanner van Connexxion via deze link.

  • Mag ik fotograferen bij Berkenhof Tropical Zoo?

    Uiteraard mag je bij ons hobbymatig fotograferen. In ons park is het toegestaan om foto- en filmopnames te maken voor privégebruik, zolang je andere gasten, dieren of personeel niet hindert. Het opnemen van videoclips en professionele fotoshoots zijn niet toegestaan in Berkenhof Tropical Zoo. Wil je opnames maken voor een TV-programma, vlog of een artikel ter promotie van ons park? Neem dan contact met ons op via info@tropicalzoo.nl of 0113-649729.

  • Kunnen er bij Berkenhof Tropical Zoo trouwfoto’s gemaakt worden?

    Het is mogelijk om trouwfoto’s te maken bij Berkenhof Tropical Zoo.
    Wij rekenen hiervoor gewoon de reguliere entreetarieven per persoon.
    Wel vragen wij om de datum vooraf bij ons te reserveren via 0113-649729 of info@tropicalzoo.nl

  • Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

    Neemt u dan gerust contact met ons op via onderstaande contactgegevens:

    • Voor vragen over tickets en jaarkaarten aangekocht bij Novotix: +31 (0)85 130 7700 of e-mail support@novotix.nl

    • Voor vragen over onze attracties, arrangementen, shop en meer: 0113-649729 of info@tropicalzoo.nl

    • Voor vragen over tickets aangekocht bij Tripper of Ticketveiling: info@tropicalzoo.nl


Stemt u ons naar GOUD? (en maak kans op mooie prijzen)

JAHOEEEE!! We zijn weer genomineerd in de ANWB verkiezing van leukste uitjes van Zeeland 2023! Wij hebben keihard gewerkt om onze attractie afgelopen jaar nog leuker te maken! Verdienen wij daarom uw stem? Stem snel (en maak kans op 5 tickets voor een dagje uit naar keuze!).

Lees meer...

Wij zoeken jou!

BEN JIJ DE FIJNE COLLEGA DIE WIJ ZOEKEN? 💪 Het gaat goed met ons familiebedrijf Berkenhof Tropical Zoo & Restaurant. We kijken positief naar de toekomst en er staan nog allerlei super leuke plannen op stapel. Wij blijven groeien! Wij zijn hierom op zoek naar enthousiaste kanjers die ons team compleet willen maken. Wij bieden mooie uitdagende functies, gezellige collega's, mooie salarissen, afwisseling en bovenal gunstige (openings)uren binnen een gezellig, familiair en veelzijdig toeristisch/groen/horecabedrijf.

Lees meer...

Goud in de ANWB verkiezing van Leukste uitjes van Zeeland 2022!

Berkenhof Tropical Zoo in Kwadendamme mag dit jaar de gouden titel dragen. Dat blijkt uit de ANWB-verkiezing van het ‘Leukste uitje van Zeeland 2022’. Na deze bewogen tijd is deze titel een fantastische opsteker!

Lees meer...
 
 

Maatregelen tijdens uw bezoek

Op dit moment zijn de meeste corona gerelateerde maatregelen komen te vervallen. Wij vragen u nog wel om uw tickets online te kopen. Zo kunnen wij alles in goede banen sturen en het bezoek voor iedereen prettig laten verlopen. Tickets en jaarkaarten zijn online te koop via onze online ticketshop. Ook kunt u hier een datum reserveren als u reeds in het bezit bent van een jaarkaart. U hoeft tickets niet uit te printen, wij kunnen deze scannen op uw smartphone

Lees hieronder verder welke maatregelen momenteel verder van kracht zijn, zodat u goed voorbereid bent.

vragen?

(Scroll down for English version)

Maatregelen

Ook al zijn de meeste maatregelen komen te vervallen, enkele maatregelen blijven nog van kracht om het bezoek voor iedereen prettig te laten verlopen. Denk hierbij aan het online kopen van uw ticket, de aanwezigheid van desinfectiepunten, extra schoonmaak en goed geïnstrueerd personeel. Wij hebben natuurlijk ook uw medewerking en verstandigheid nodig om alles goed te laten verlopen. Wij rekenen op u!

Toegang met een online aangekocht ticket en QR code.

Om alles in goede banen te laten lopen, blijven wij voorlopig vasthouden aan het online aankopen van tickets in onze ticketshop. Voor niet betalende kinderen dient u ook een ticket te bestellen, uiteraard tegen een nul tarief.
Het tonen van de QR code is NIET meer verplicht.

Tijdsloten

U kunt tijdens uw ticketaankoop de door uw gewenste aankomsttijd aangeven. Als het maximale aantal bezoekers is bereikt is de gewenste aankomststijd uitverkocht. U kunt dan een andere tijd kiezen. Op deze wijze zorgen wij voor spreiding, afstand en voorkomen we te grote druktes en kunnen wij er zorg voor dragen dat (ook al zijn coronamaatregelen vervallen) het bezoek voor iedereen fijn verloopt. Uw ticket is pas geldig vanaf de door u gekozen aankomststijd.

Anderhalve meter

Vanaf 25 februari is het houden van anderhalve meter afstand tot andere mensen NIET meer verplicht.

Mondkapjes

Mondkapjes zijn NIET meer verplicht in onze Tropical Zoo.

Corona gerelateerde gezondheids klachten

Heeft u Corona gerelateerde gezondheidsklachten, dan kunnen wij u de toegang tot onze Tropical Zoo weigeren, ook al heeft u online een ticket gekocht.

Momenteel gelden de volgende RIVM maatregelen bij gezondheidsklachten:

  • Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius)? Blijf thuis.
  • Heb je verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid? Blijf thuis, en dat is ook van toepassing op huisgenoten.

Hooikoorts of corona?

De symptomen van hooikoorts en de symptomen bij het coronavirus kunnen erg op elkaar lijken. Wij vragen u dan ook om dit filmpje te kijken gepubliceerd door het RIVM om u zelf af te vragen of u last heeft van hooikoorts of wellicht het coronavirus te pakken heeft. Bij twijfel, blijf thuis.

Toiletten

Onze toiletten en de daar aanwezige contactpunten zullen met grote regelmaat worden gereinigd/gedesinfecteerd. Denk hierbij aan wastafels, kranen en deurklinken. Bij het
schoonmaken van de toiletten zullen wij deze afsluiten.


Measures

Even though most measures have been cancelled, some measures remain in force to make the visit go pleasant for everyone. Think of buying your ticket online, the presence of disinfection points, extra cleaning and well-trained staff. Of course we also need your cooperation to make sure everything runs smoothly. We count on you!

Access with an online ticket

In order to guarantee the maximum number of allowed visitors, we will for the time being only sell tickets online via our ticketshop. For non-paying children you must also order a ticket (of course at a zero rate).
Showing the corona pass is not necessary to visit our attractions.

Time slots

Tickets are valid for a fixed time slot. This way we ensure spreading of visitors. You can choose your desired time slot during your online ticket purchase. When the maximum number of visitors is reached, the time slot is sold out. You can then choose a different time. Your ticket is only valid from the starting time of the time slot.

One and a half meters

From February 25, keeping one and a half meters away from other people is no longer mandatory.

Mouth masks

Mouth masks are no longer mandatory in our Tropical Zoo.

Health problems related to the corona virus

If you have health problems related to the corona virus, we can refuse your entry to our Tropical Zoo even if you have bought a ticket online. When you purchase the ticket, we ask you to declare that you and the companionship with whom you want to visit Tropical Zoo have no health problems related to the corona virus.

Currently, the following RIVM (our National Institute for Public Health and Environment) measures apply to health problems:

  • Do you have a health complaints, such as a cold, runny nose, sore throat, mild cough or increase of the body temperature (up to 38 degrees Celsius)? Stay at home.
  • Do you have a cold and fever (above 38 degrees Celsius) and / or shortness of breath? Stay at home, this also applies when someone of your household has any of these health complaints.

Hay fever or corona?

Hay fever symptoms and coronavirus symptoms can be very similar. We therefore ask you to watch this video published by the BBC to ask yourself whether you suffer from hay fever or perhaps have caught the corona virus. When in doubt, stay home.

Toilets

Our toilets and contact points (such as the sinks, taps and door handles) will be cleaned and disinfected thoroughly and regularly. When the toilets are cleaned by one of our employees we will close the toilets. You can then use one of the toilets that is still opened. We will also reduce the capacity of our toilets in order to create more space between toilet visitors.

Parking

Also keep sufficient distance from other visitors in the parking lot, also when getting out- and in of the car.

Cookie instellingen